Seminarie om "den bortglömda affären" 31 januari

Marknadscheferna arrangerar i samarbete med Key Group seminariet: 

"Marknadschefen som inte fick det att lyfta"

Mikael Apelgard var marknadsdirektör på bland annat Fly Nordic, Fondberg och även marknadschef på Austria Tabac/Swedish Match. Där visade han musklerna med kampanjer som bländande marknaden. Men trots idoga försök lyckades han aldrig riktigt få ihop ekvationen struktur-kultur-varumärke.

Micke tröttnade på det och förde samman en unik syntes av människor. Tillsammans utvecklade de konceptet Culture Branding. En holistisk syn på varumärket som innebär att man jobbar inifrån och ut för att aktivera HELA varumärket med hjälp av ALLA medarbetare. Då når man balans mellan kultur och struktur.

 

Vattenfall Heat visar hur Culture Branding funkar i verkligheten

Hör kunden Vattenfall Heat (som redan anammat detta synsätt) berätta hur Culture Branding kan elda på lönsamheten/produktivitet och motivationen hos medarbetarna.

 

Här är några av programpunkterna.  

• Hur integrerar man varumärket i värdegrundsarbetet?

• Vad får marknadsföringen för superkrafter när medarbetarna levererar de ärliga budskapen?

• Hur hittar/skapar man balans mellan struktur och kultur?

• Vad vinner man på att gifta ihop Corporate Brand och Employer Brand?

 

Moderator: Anna Dyhre. fd Sverigechef på Universum. Författare, föreläsare och utbildare inom Employer Branding.

Tid: Torsdagen den 31 januari, 16.00-17.30

Plats: SF-bio vid Hötorget

Anmälan skickas till: rony.lutz@key.se. Frågor? Ring Rony på 0708-28 35 96.

 

Lämna en kommentar

Namn:

Kommentar: